חמה אש

גלי חום הם אחת התופעות המוכרות ביותר של גיל המעבר.  הם נגרמים כתוצאה של שינוי הורמונלי בגוף האשה. וכיצד הם באים לידי ביטוי ?  הנה יושבת לה אשה במשרד/בבית/במסעדה, ביום קפוא של חורף, ופתאום כמו נתחב ראשה, לכמה שניות, לתוך תנור חם. התופעה חוזרת על עצמה שוב ושוב, והופכת לשגרה יומית. מצטרפת אליה גם השגרה הלילית, הגורמת לאשה להתעורר מספר פעמים בלילה, שטופת זיעה. אין לאן להימלט מ"הענן הלוהט". התהליך מסתמן כבלתי הפיך, ורק הולך ומתעצם.

 התחממות גלובלית

 

לדברי המומחים, אין מה לדאוג. הרי מדובר בסך הכל בבעיה נשית שחולפת במהרה (תוך חמש שנים בממוצע לבנות המזל), אלא אם כן היא נמשכת עוד כמה שנים לאחר גיל המעבר. אז לפני שמתחילים טיפולים למיניהם, הנה כמה טיפים שיכולים להקל על התופעה:

א.      רעננות

שתיה קרה, מקלחת צוננת – יעזרו מיד בהורדת חום הגוף. מחוץ לבית, כדאי להצטייד במניפה (אם לא אופנתי, לפחות רומנטי), במגבונים לחים, בבקבוק התזה.

ב.      תזונה

יש להימנע מארוחות כבדות, עדיף לאכול חמש או שש ארוחות קלות ביום. כדאי לצרוך סויה, שומר, ברוקולי, שבולת שועל ואורז, שמכילים פיטו-אסטרוגנים. מומלץ להמעיט ביין, אלכוהול ותבלינים (שמחממים את הגוף).

ג.        לבוש

מומלץ ללבוש בגדים מסיבים טבעיים : כותנה, פשתן או צמר, שמאפשרים לעור לנשום. לא ללבוש בגדים צמודים מדי, לתת לגוף להתאוורר. עדיף להתלבש בכמה שכבות, כדי לאפשר יכולת תמרון בהתאם לחום הגוף.

ד.      מין

מחקרים מראים שפעילות מינית עוזרת לאיזון ההורמונלי. לכן נשים שפעילות מינית סובלות פחות מגלי חום. כדאי לארגן בחדר הזוגי שמיכות נפרדות, לא כולם סובלים מחום !

 חמה אש

 

ה.     נשימות

נראה כי נשימות עמוקות מפחיתות מתחים, וכך גורמות להורדת חום הגוף. אפשר לנסות לעבור בהדרגה מ-16 נשימות (ונשיפות) לדקה ל-8 בלבד.

 ו.        יוגה

פעילות פיזית טובה לגוף באופן כללי, ועוזרת גם בהפחתת גלי החום. היוגה, כפעילות שגם מרגיעה, מומלץ במיוחד.

 ועוד המלצה לסיכום : להירגע, כל אחת לפי שיטתה, כדי לראות את הדברים בצורה חיובית. כמו בלידה, בה התוצאה הסופית נותנת לאשה כוחות לעבור את התהליך הכואב,  כך גם בגיל המעבר, צריך לזכור כי בסופו של תהליך עם תופעות לא קלות, מתחילים חיים חדשים, שאותם שווה לחגוג.

 חופשה בשמש

2 תגובות ל-“חמה אש

  1. כסובלת מגלי חום כבר 7 שנים , זה סיוט. עוד עצות: להמנע ממאכלים חריפים, קינמון, קפה, תה שחור שמגבירים גלי חום. באמת באמת רצוי לשמור על שלוות נפש וסדר יום קבוע. לאכול ארוחות קלות. הלקפיד על דיאטה. לאלה שכמוני סובלים מגלי חום בעיקר בלילה, דפיקות לב פתאומיות וחסך בשינה, כדאי לחטוף תנומה או שינה של שעה לפחות במשך היום. יאללה, עד מתי?……

    • עד מתי באמת ? עד שיתייחסו ברצינות לכל "הבעיות הנשיות הקטנות" כמו תסמונת קדם ויסתית, תופעות גיל המעבר וכו'. הנשים צריכות לספר, להתלונן, לא לשתוק ולא לוותר ! שיהיה לך בהצלחה, ואל תשכחי… מסיבת שחרור (ראי רשומה בשם זה בבלוג).

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s